Philips HTS 5520

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HTS 5520 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

masterrutger 18-01-2012
Geschreven voor: Philips HTS 5520

Met een gewone CD vind ik de geluidskwaliteit om te janken. Ik snap wel dat dit een home cinema set is, maar hij moet ook met een goeie geluidskwaliteit CD's afspelen, dat doet hij niet. Als je detail wilt horen in muziek moet je deze set niet hebben. Er is veel aandacht besteed aan het ruimtelijke in het geluid, daardoor mis je er veel details in met name de hoge geluiden. (gebruik gemaakt van originele CD's, dus geen gekopieerde rommel) (Als je goed voor de speakers zit en je ogen dicht doet is het net alsof zangers en zangeressen achter de band staan inplaats van ervoor.)

Ook het geluid bij TV kijken en DVD (origineel, ook geen gekopieerde rommel) kijken vind ik niet verbluffend. Er zit gewoon teveel poeha om het geluid heen, daardoor krijg je een heel ruimtelijk geluid maar daardoor mis ik ook details. De TV en de set zijn verbonden doormiddel van een digitalecoax kabel van een goeie kwaliteit, dus dat kan geen probleem zijn.

De kabels zijn niet lang, en in mijn geval te kort. De speakerkabels voor de achterste speakers zijn 8 meter lang.

(Speakers hangen op de plek van mijn oude speakers die ook van een Phillips-set zijn, hierdoor duidelijk te zien dat er ook bij Phillips bezuinigd wordt: kortere kabels dan voorheen en ook dunner, ook de kwaliteit van de stekkers is aanzienlijk verminderd.

Philips bied geen oplossing voor kortere kabels en dat is erg jammer. Bij de achterste speakers heb ik er een stuk kabel tussen gesoldeerd)

De bediening vind ik oke en zeker niet ingewikkeld. Wel vind ik dat je erg lang moet wachten als je schakelt tussen de verschillende sources. Door de 1-knops bediening "source" kan het zijn dat je een aantal sources voorbij moet die je niet moet hebben, en dat is gewoon vervelend. Daarom kan ik me voorstellen dat je liever iets hebt waarbij je gewoon direct naar je Audiobron kunt schakelen.

De vormgeving vind ik geweldig, dat is ook de reden dat ik de set gekocht heb. Als je de foto ziet moet dat genoeg zeggen.

Als ik advies moet geven over deze set zou ik zeggen "Kijk verder en neem deze set niet!" Van mezelf vind ik het dan ook dom dat ik niet beter geluisterd heb naar de professionele reviews, deze beweren dan ook dat je kwalitatief weinig waar voor je geld krijgt en dat is dan ook echt zo.

jasper95 27-03-2011
Geschreven voor: Philips HTS 5520

geweldige set ik heb hem sinds rond januari (btw weg ermee periode bij mediamarkt) geweldig geluid mooie set kabels zijn lang genoeg (je kan ze zelf niet verlengen of verkorten omdat philips er speciale aansluitingen op heb gezet gebruikersgemak is wat minder omdat de usb streaming duurt ontzettend lang (zal waarnschijnlijk komen omdat ik er een externe hdd op heb staan van 320 gb) maar dat is opzich niet het punt, het is meer dat hij maar een aantal mappen leest bijv. H:\Documents and Settings\Jasper\Mijn documenten\Mijn muziek en dan is de map Mijn muziek leeg terwijl ik juist daar in al mijn muziek in heb staan philips gebeld firmware update gedaan probleem is nog steeds niet verholpen (ik hoop dat ze binnenkort een nieuwe firmware hebben die een stuk meer kan lezen (qua verkenner gezien dan)

geweldige top set (mijn vrienden zijn jaloers)
mvg jasper

pacman 25-09-2010
Geschreven voor: Philips HTS 5520

Ik heb deze set vandaag thuisbezorgd gekregen en laten installeren. Perfect beeld en geluid. Alleen gebruiksgemak had van mij iets beter gemogen omdat je enkele keren de source knop moet indrukken om op de desgewenste optie te komen. Hetzelfde geld voor de manier waarop het geluid moet afstemmen voor de muziek waar je naar luisterd, dit is wel een mooie optie.
Zoals Carlo al zij is deze set wel kras en vingerafdruk gevoelig dit is dan ook een minpunt. Verder echt prachtige set echt een aanrader.

lucas-20 23-09-2010
Geschreven voor: Philips HTS 5520

Ik heb deze home cinema set nu een week en ik ben er heel tevreden over ik was bang dat die sloom zou reageren met het afspelen van cd’s of mp3s wat ik zag in een vorige review. maar daar heb ik dus helemaal geen last van hij is best snel vin ik. En het geluid is echt geweldig ik vin het een aanrader! Groet lucas

CarloZeeland 26-08-2010
Geschreven voor: Philips HTS 5520

Ik heb deze set al enkele dage in bezit en ben er zeer tevreden over. In een woord: FANTASTISCH!
Ik las in de onderstaande review dat het bedieningsgemak niet goed was. Ik heb er geen enkele problemen mee gehad. Misschien een software update?! Bij de set krijg je er zelfs een HDMI-kabel bij. Erg handig!
Het design is mooi, maar wel gevoelig voor vingerafdrukken en krassen. Ik heb de set erg voorzichtig neergezet, zonder schade gelukkig. Ik raad de kopers aan hetzelfde te doen. Ook is het verstandig om vervolgens alle boxen met een doekje af te doen, omdat vingerafdrukken goed zichtbaar zijn.
Ik ben tenminste erg blij met de set! Krachtig zuiver geluid en uitstekende beeldkwaliteit!
Carlo, 16 jaar

DB77 13-07-2010
Geschreven voor: Philips HTS 5520

Alhoewel het apparaat qua specs perfect voldeed aan mijn eisen ben ik zwaar telleurgesteld. Het geluid is prima, uiterlijk ook erg mooi, maar de bediening is triest! Als je het systeem aanzet duurt het minstens 13 seconden voordat je geluid hebt. Bij het afspelen van een CD duurt het 7 seconden voordat hij naar het nummer gaat dat je via nummer keuze intypt. Openen van de CD lade duurt ook te lang... Het demo model in de aanschafwinkel heeft hetzelfde probleem. Philips adviseert een software update maar op hun support site (waar het instructieboekje naar verwijst) is de HTS5520 geheel onbekend. Geen update dus...